jag ogillar dessa spårvagnar

Dyngtrött och lite halv sen stälde jag mig vid 11 snåret för att vänta på spånkan som går var 10e minut, när denna gula sak väl behagade komma var klockan 11.35.
Om de e något som gör mig dyng stressad så e de kolektivtrafik hatar att stå där och räkna minuterna..
Min buss jag skulle byta till gick från stan 11,40 och spårvagnen tar typ en kvart så faktumet att jag itne skulle hinna va rätt klart, men endå sitter man där och hoppas på att inga andra vill åka med så spånkan kan köra i 100 så jag hinner med min buss vilket självklart inte hände.. så stressad som en tok kom jag inspringande 3 minuter innan jag började på jobbet men hann gjorde jag....
När jag väl ska ta mig hem igen kommer min otur med dom gula tillbaka precis när jag rundar hörnet och ser hållplatsen så rullar skiten iväg vilket gör att jag får stå där och vänta en kvart, vilket ioförsig inte nån vidare lång tid men i alla fall. Väl på flyter allt ganska bra tills jag går av och inser att jag har gått av vid fel hålplats får lite diskret vinka till chafören att han ska öppna igen skämmas och gå på... tror jag åker taxi imorgon.
/// tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0