fotboll...

Började denna måndag med att försova mig, som tur va har jag en mycke snäll chef som hämtade upp mig så jag slapp bli försenad.. de e personalvård det :) 

Hade en mycke spännande dag på jobbet med möjligtvis några för många skratt, den flög dock förbi å efteråt gick jag å franci ner på stan för en fika.
Björn kom ner och gjorde oss sällskap på sin stora dag de e nämligen idag han blir närmare 30 än 25...
Detta firades senare med tårta å öl, medans ölen endå va framme va vi ju bara tvungna att se på fotbollen, vilket e precis vad detta inlägg kommer att handla om (så alla ni som tycker fotboll e onödigt o sjukt ointressant kan ju ta å sluta läsa nu)

Vi ska alltså prata allsvenskan.....
Behöver väl inte säga mer en att de laget jag supportar ligger på 14e plats vilket allstå e så gott som ner kickad till superettan, vilket betyder samma som att bli hängd i galjbacken...
.
Idag va de dock inte hammarby vi spannade in utan djurgården som faktiskt fick till 1-0 målet och spelade hyffsad korpfotboll de första 35 min..............

Därefter gör klant fan Touray ett misstag som på sista tiden känns som lite väl upprepat han går ut på en hög boll och Ofere hoppar högst nickar in 1-1 målet hmm vilken idiot, typ 30 in i andra e de hans tur igen han skjuter ett skott som vilken smidig fotbollsmålvakt som helst SKA ta, men jätten Touray å hans smidighet går inte hand i hand.. skulle slå mig själv med något hårt om jag va lika kass på mitt jobb..

Sen kommer det allt mer patetiska inom allsvensk fotboll "supportrarna" som tycker att efter att Kruys provoserar fram lite plastflask kastning och får till följd en skalle av Janne att de e frid och fröjd att knalla in på plan (gillar även säkerhetspersonalens blixtsnabba reaktionsförmåga som lät de vandra fritt ute på plan i närmare minuten.
Självklart blir matchen avblåst men börjar snart spelas igen..
Hmm varför förstöra på detta sett.. nu vet man inte vilka följderna blir, men inte fan kommer dom få 3 påängs avdrag som bajen fick 2006 visst de va lite mer av en stormning ;) men supportrar på plan som supportrar på plan... eller har jag fel 

Överlag måste jag väl säga att allsvenskfotboll e ruggigt dålig, bara man ser till skytteliegn där Hysen ligger 1a med hela 12 mål.. 12 mål what the craaap....Sen att AIK gick upp till serie ledning med hela 44 påäng idag gör väl ingen gladare....
hmm ska nog börja kolla på curling istället de va nog allt som jag orkar skriva i ett och samma inlägg så nu blir de horisontell ställning för min del...

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0